14.12.07

Λευτεριά στην ΟΜΟΝΟΙΑ!





Τι φταίει; Πήραμε το δρόμο της επιστροφής από το γήπεδο. Θυμωμένοι, σιωπηλοί. Και μετά με ξεσπάσματα αυτοσαρκασμού: «Πρωτάθλημα 2011-12. Η ΟΜΟΝΟΙΑ κέρδισε την παραμονή της στην Α’ κατηγορία του πρωταθλήματος σε αγώνα μπαράζ με την ΑΤΕ-ΠΕΚ Εργατών, ομάδα που τερμάτισε στην τρίτη θέση της Β’ κατηγορίας.» Πικρά γέλια…. Cut.

Είναι εύκολο να εξαπολύει κανείς μύδρους κατά της διοίκησης, όποιοι κι αν την αποτελούν. Η προσωποποίηση του προβλήματος δίνει μια εύκολη διέξοδο και προσφέρει τον αποδιοπομπαίο τράγο στις (τελικά) όχι και τόσο πολύ πολυπληθείς μάζες. Να φύγει, ΟΚ. Για να έρθει ποιος; Δεν έκανε ορθές επιλογές, σωστά. Τι αντιπροτείνεις;



Ένας καρδιακός φίλος, σε ανύποπτο χρόνο, μου έγραφε τα εξής σε ένα e-mail του: "Είμαι σίγουρος, οι θαμώνες της Θύρας 9 – οι οποίοι κατά πάσα πιθανότητα θεωρούν τον Τσε ως τον ιδρυτή της κερκίδας τους – ηδονίζονται να παπαγαλίζουν το παραμύθι της διοίκησης που πρέπει να φύγει. Όπως, εξίσου, ηδονίζονται να φορούν και τα πράσινα Nike t-shirts με τη φωτογραφία του, τα Benetton ρολόγια με τα engravings του, κ.ο.κ. Γιατί, φίλε μου, η αγαπημένη σου [διεθνής] καθεστηκυία τάξη πραγμάτων έχει μια καταπληκτική δυνατότητα να εμπορευματοποιεί αυτά που κάποτε πολεμούσε με νύχια και με δόντια, και έτσι να τα ευνουχίζει. Εξ ου και τα φτηνιάρικα και αναρίθμητα σινιέ προϊόντα με τη φωτογραφία ή τα λόγια του Τσε, σε μια κυνική αναπαράσταση της εμπορικής κοινωνίας του θεάματος. Επομένως, αν ενδιαφέρεσαι, δες τι ουσιαστικό μπορείς να κάνεις ώστε να μη συρρικνώνεται η δράση του Τσε, είτε στα t-shirts με τη φωτογραφία του, είτε στην παραμορφωτική σύνοψη κάποιων από τα γραφόμενά του και μη συντείνεις στη θριαμβολογία των συντηρητικών κύκλων που τα βλέπουν όλα τούτα και χαίρονται που ο επαναστατικός ιδεαλισμός του Τσε φαίνεται, στις μέρες μας, τόσο εξωπραγματικός.»

Κι είχε δίκιο νομίζω - τώρα πια το βλέπω καθαρά. Σκεφτόμενος την κατάσταση νομίζω ότι η όποια προβληματική διοίκηση και οι γιαλαντζί διαμαρτυρίες της Θύρας είναι απλά τα υποπροϊόντα δύο αιτιών: του θανατερού εναγκαλισμού του ποδοσφαίρου από τα κόμματα (στην Κύπρο) και η άκρατη εμπορευματοποίηση του (στην υφήλιο). Η νόθευση του ποδοσφαίρου, αυτού του «τελευταίου λαϊκού κινήματος», όπως είπε ο Σαρτρ, είναι αναμενόμενο ότι κάποια στιγμή θα οδηγήσει σε εκφυλισμούς και αδιέξοδες καταστάσεις.



Για τη δική μας ομάδα, μου φαίνεται ότι ξεχάσαμε ότι το ποδόσφαιρο δεν είναι ένα τόπι που το κυνηγάνε 22 παλαβοί κάθε Κυριακή, αλλά ένα σύστημα αξιών που αποτυπώνεται συμβολικά σε ένα παιχνίδι. Ο Καμύ το έχει συμπυκνώσει καλύτερα απ’ όλους μας: «Όλα όσα γνωρίζω γύρω από την ηθική και την ευθύνη, τα έχω μάθει από το ποδόσφαιρο». Καιρός, λοιπόν, να ξαναπαίξουμε όλοι για όσα εκπροσωπεί «η φανέλα» και μας συνδέουν: τον ανθρωπισμό, την αλληλεγγύη, την τιμιότητα και τα όνειρα για ένα καλύτερο αύριο. Με μια λέξη για όλα αυτά: την Αριστερά.

29 comments:

Demetris said...

Eipa to jai tha to xanapw. Enan eidos synergatikis etairias me sports managers / scouters se xehwristi omada krousis en to mono -aristero- mellon tis omonoias. Mia etairia pou en en periorismenis efthinis alla syllogikis me orio sto poios eshei posa (dioti en eimai pelatis tis omonoias) jai diorismous mesa pou diadikasie exetasewn jai kontra exetesaewn gia na liostepsoun oi pithanotites paremvollwn oso ginete. Ta ofeli - ideologika jai praktika - eta jame.

To provlima en eprosopopoiithike. To proswpo - jai ta noumera to apodeiknyoun an mi t allo - efere to provlima. Jai sto katw katw se opoiodipote organismo krinese pou tis praxeis sou. To na paizei Omonoia -Apoel jai o proedros sou na men pata (proswpikoi logoi) en kati pou an mi ti allo timwreite ws paraptwma. Oi paihtes ean hasoun proponisi gia malakia trwn prostimo jai o dwros peripaizei mas.
To proswpo episis en en ena. Poujame pou irten toutos, me to nou pou kouliantirizei, eshei pollous seira.

Ti thyra en ti paw oute egw - ekathisterise 12 mines ditoti kapou epistepsen tou dwrou persi etsi jairo- alla pou tin alli stin katastasi pou eimaste twra me ton ex oloklirou elenho twn opadikwn fwnwn you have to give it to them. Jai en pistefkw oti o Makis thelei na to paixei proedros.Touti i enotita en jame harin tis omonoias ws ideas - arhigilikia en ta sikwnei i fasi jai efaniken polles fores.

Oso gia to ean exihasamen tin ousia tis omonoias na se parapempsw sto trifillara. Psaxe to lio. Ta pramata en en opws ta perigrafeis. Panta itan meionotita oi ideologika stratevmenoi pyrines stin omonoia. Simera logw jai koinwnikwn synthikwn (dame to akel egine astiko komma diaheirisis jai oi anatropis) en akoma pio lioi. Alla en jame. Me humour, gnwsi jai krisi.

AGIE VASSILI TA HRISTΟUGEΝNA DEN THELW 'DWRO'.
LEFTERIA STIN OMONOIA.

gregoris said...

σωστά σημεία τζιαι στες θκιο παρεμβάσεις,
όμως η θέση του εναγγαλισμού των ομάδων που τα κόμματα στην Κύπρο εν μπορεί να παίρνει το ίδιο βάρος με την εμπορευματοποίηση
οι ομάδες στην Κύπρο ήταν που την αρκήν πολιτικές...η διάσπαση σε αριστερά τζιαι δεξιά σωματεία επήλθεν την περίοδο 1946-49 λόγω του εμφυλίου πολέμου στην Ελλάδα
τζιαι όπως είπα σε έναν άλλον ποστ τζιαι άλλο πλαίσιο, "η ιστορία δεν σβήνεται"
η εμπορευματοποίηση που εν παγκόσμιο φαινόμενο ήρτεν πολλά υστερόττερα στην Κύπρο τζιαι αποτελεί ποιοτικά εντελώς διαφορετικήν εξέλιξη...
όσον για το μέλλον της Ομόνοιας (που τζιαι το ίδιο το όνομα της παραπέμπει στην ιδέα στην αδερφοσύνης) εν έχω συγκεκριμένην εισήγηση αλλά νομίζω η πρόταση για συλλογική ευθύνη κινείται στην σωστήν κατεύθυνση,
οι ιδεολογικά στρατευμένοι πυρήνες των οπαδών μπορεί να εν μειονότητα αλλά τα τελευταία χρόνια εκάμαν την παρουσία τους πολλά έντονη τζιαι αισθητήν με ανατρεπτικά πολιτικά συνθήματα σε τοίχους τζιαι σε πανώ κάτι που νομίζω έννεν άσχετον με την διαδικασία αστικοποίησης του ΑΚΕΛ...
τζιαι κλείνω θυμίζοντας μιαν παλιά θέσην ότι τον αη βασίλην εσκοτώσαν/με τον άρα εν τίθεται θέμα να ξανάρτει Δώρος
η Ομόνοια ανήκει στον πράσινο λαό (της) τζιαι μόνο που τζιαμέ μπορεί να έρτει η λευτεριά!

Demetris said...

Emeis eskotosamen ton - jeinos xerei to omws? Dioti totes en eishen internet pou ton eskotosamen jai mporei na men to emathe jai gia touton emeinen mas to Dwr-Akin aggonin.

gregoris said...

αφού τον εσκοτώσαμεν τι μας κόφτει αν το ξέρει η όι;
τζιαι μιαν διευκρίνιση για την ιστορικήν αναφορά πιο πάνω
ο ελληνικός εμφύλιος ήταν η αφορμή της διάσπασης
η αιτία ήταν ο ελληνοκυπριακός "υπόγειος εμφύλιος" της δεκαετίας του 1940
που εκφράστηκεν με την διάσπαση του εργατικού κινήματος το 1944 τζιαι του αγροτικού κινήματος το 1946...για να ακολουθήσουν τζιαι τα πολιτιστικά/αθλητικά σωματεία το 1948 εν μέσω των απεργιακών συγκρούσεων μεταλλωρύχων, αμιαντορύχων τζιαι οικοδόμων...

anef_ said...

Ευτυχώς που έχει το χρόνο (;) και κάνει συχνές πλέον παρεμβάσεις ο Gregoris τζιαι βάλλει (παρουσιάζει) τα πράματα σωστά (διαλεκτικά) από ιστορικής και ιδεολογικής άποψης, διαφορετικά είχεν να χαντακωθούμεν δάμεσα δα!

Θα επανέλθω ….

Anef_oriwn
Παρασκευή 14/12/2007 – 6:37 μ.μ.

Aceras Anthropophorum said...

Τζείνην την εποχήν του "υπόγειου εμφίλιου" (καλά τα λες Γληόρη) στο χωρκόν μου όχι μόνον δεν εδημιουργηθήκαν δύο ομάδες, ελάβαν χώραν τζαι πολλά που εξιχαστήκαν:
1. απαγορεύτην στους κότσιινους να μπαίνουν στο λεωφορείο για να παέννουν δουλειάν στο Βαρώσιν. Από την μιάν μέρα στην άλλην οικογενιάρχες εργάτες εβρεθήκαν χωρίς δουλειάν τζαι η ανάγγη τους εξώθησεν να δημιουργήσουν μιάν συνεργατική εταιρίαν που εγόρασεν λεωφορείον τζαι επολεφτερωθήκαν τα πλάσματα. (δεν ξέρω την ακριβήν ημερομηνίαν αυτού του γεγονότος ίσως να μην είναι στην πρώτην φάσην του εμφυλίου 40-50 αλλά στην δεύτερη 50/58)

2. Στο ίδιον χωρκόν καρτερήσαν τους κότσιινους να μπούν μες την νεκλησιάν, εχώσαν στολίφότσαππα πουκάτω που την αγίαν τράπεζαν, μόλις έμπην ο κόσμος ούλλος μες την νεκκλησιάν εβαώσαν τες πόρτες τζαι αρκέψαν να βαρούν πας τους κότσιινους. Εγλυτώσαν διότι ένας εμυρίστην την υπόθεσην τζαι εκατάφερεν να ξιμανταλώσει μιαν πόρταν τζαι εφύαν γλυτώνοντας κανένα δράμα. Ο παππούς μου, τζαι πολλοί άλλοι αριστεροί δεν εξαναμπήκαν μες την νεκκλησιάν εκτός που κανέναν γάμον για κανέναν θαφκιόν (ίσως αυτόν το γεγονός είναι από την δεύτερην φάση του εμφιλίου που δεν ήταν τζαι τόσον υπόκωφος).

3. Οι αριστερή ομάδα αποκλίστην που το γήπεδον το κοινοτικόν τζαι έπαιζεν σε κάτι καφκάλλες. Κάθε χρόνον έπρεπεν να φκάλλουν τες παλλούρες με εθελοντικήν δουλειάν για να μπορούν να παίξουν. Η τελευταία εθελοντική δουλειά έγινεν όταν ήμουν 14 χρονών μετά τον πόλεμον που ενοικιάσαμεν κομπρεσόρους τζαι εκόψαμεν τους καγιάες να μεν τρίφκουν τα πόθκια τους οι αθλητές.

4. Σε γειτονικόν χωρκόν, στην τρίτην φάσην του εμφυλίου (70-74) οι αριστεροί όχι μόνον δεν αποκλειστήκαν που το κοινοτικόν γήπεδον, όταν εκάμαν το δικόν τους, τα φασιστοεθνικόφρονα της εόκα βήτα επήαν με τα τράχτα τζαι εκάμαν το γήπεδον (το οργώσαν για τα χωραϊτούθκια που δεν καταλάβουν που αγροτικά).

Γιατί τα λαλώ αυτά. Όχι για να ξύσω παλιές πληγές τζαι να επαναφέρω σύνδρομα εμφυλίου. Άλλωστε σύντομα οι απόγονες καταστάσεις αυτών που λέγαμεν αριστερά τζαι δεξίά θα πρέπει να ψηφίσουν το ίδιον πλάσμαν λόγω κινδύνου διχοτόμησης. Τα λέω για να στηρίξω αυτά που λέει ο Γληόρης αναφέροντας την ιστορίαν. Θα μπορούσα να γράφω για ώρες διότι ο παπάς μου ήταν νεκατωμένος στην ιστορίαν της Σαλαμινάκκας τζαι τα ξέρω. Τα 4 επισόδεια που ανάφερα είναι μικρογραφία του τι εγίνετουν στις πόλεις επι καιρώ εμφυλίου.

Στο κείμενον του Νικόλα βλέπω μιαν αντίφασην. Που την μιάν κακίζει την "κομματικοποίησην" τζαι που την άλλην την εμπορευματικοποίησην. Που την μια θέλει να φύουν οι κομματικοί παράγοντες τζαι που την άλλη θέλει η φανέλλα να εκπροσωπεί την αλληλεγγύη, την τιμιότητα, τα όνειρα για έναν καλύτερον κόσμον, με΄μιά λέξη την αριστερά. Τί στο διάολον αριστερά είναι αυτή που δεν έχει κόμμαν; Εξωγύηνη αριστερά δεν υπάρχει. Τωρά να πείς "να επιστρέψει το αριστερόν κίνημα στον ανθρωπισμόν τζαι να αποταχθεί την κοινωνίαν της πουγγας ώστε η λέξη ομόνοια, να σημαίνει αυτόν που σημαίνει, το χρώμα πράσινον να μυρίζει φύλλα, ζωήν, το χρώμαν κόκκινον να μυρίζει τριαντάφυλλον, γαίμαν (όι πεθαμένων ηρώων, ευτυχισμένων ζωντανών) τότε ναι καταλάβω το τζαι ακολουθώ. Η δημιουργία συνεργατικής εταιρίας είναι μια οργανωτική πράξη. Η ουσία όμως είναι στην συνείδησην των ανθρώπων που θα πρέπει να λάβει χώραν, όχι στον τρόπον που οργανώνουνται. Φοβάμαι ότι τζαι συνεργατική να γινεί, θα βρωμίσει τζαι αυτή σε αυτόν τον βρωμισμένον κόσμον του εγωϊσμού, της πούγκας τζαι του ονείρου της ατομικής επικράτησης.

anef_ said...

@ Aceras,

1. Το πρώτον επεισόδιο από αυτά που αναφέρεις το έχω ακούσει κι εγώ. Απλά να αναφέρω ότι έγινε την εποχή της ΕΟΚΑ. Ποια χρόνια εν θυμάμαι (ίσως μεταξύ 56-58). Μάλιστα μου έχουν πει πως επειδή οι εθνικάφονες απειλούσαν να κρούσουν τα λεωφορεία οι αριστεροί εμινίσκαν (με τη σειρά) ξύπνιοι τη νύχτα για να τα προσέχουν από τυχόν δολιοφθορές!

2. “Στο κείμενον του Νικόλα βλέπω μιαν αντίφασην.” – Γενικά στα κείμενα του Νικόλας κυριαρχεί, πρώτον μια απαισιόδοξη και θλιμμένη κατάσταση και δεύτερον, εγώ τουλάχιστον πολλές φορές δυσκολεύομαι να αντιληφτώ τι ακριβώς θέλει να πει με τα γραφόμενα του και τι στοχεύει! (Όμως τούτο πολύ πιθανό να οφείλεται στο IQ μου!).

Anef_
Παρασκευή 14/12/2007 – 9:56 μ.μ.

Sceptic Anonymous said...

Ναι καλά αν δεν φταίει ο Σεραφείμ για τα χάλια της Ομόνοιας δεν ξέρω ποιος φταίει. Φυσικά και κάποια πρόσωπα φέρουν ευθύνες που την στιγμήν που αποφασίσαν να αναλάβουν διοικητικά καθήκοντα πρέπει να δεκτούν και την κριτική.

Τούτο με τα κόμματα πάλι είναι κάπως λάθος. Κόμματα, πολιτική και ποδόσφαιρο ήταν πάντα συνδεδεμένα στην Κύπρο. Στην δεκαετία του 1980 που η Ομόνοια επετούσε τι εψήφιζε ο μέσος Ομονοιάτης;

Όπως είπαν και οι προλαλήσαντες η Ομόνοια υπό ποιες συνθήκες εγεννήθηκε; Απλώς μερικές νοοτροπίες αρτηριοσκληρωθήκαν (είτε λόγο αστικοποίησης, είτε επειδή παλιά κεφάλια αρνούνται να καταλάβουν ότι τα πάντα ρει) και τωρά δεν ξέρουμε τι μας γίνεται.

Και τα ρομαντικά περί φανέλας εγώ δεν τα δέχομαι. Ναι μεν το ποδόσφαιρο έχει και κοινωνική πτυχή, αλλά αν δεν παίξεις με τους όρους του παιχνιδιού (επαγγελαματική νοοτροπία και τέλος στο ακράτητο ερασιτεχνισμό που μας δέρνει - αλήθεια πόσους Σεραφείμ θέλει ένα γήπεδο για να κτιστεί) θα παραμιλούμε για το βάρος της φανέλλας καθώς οι άσπονδοι εχθροί θα μας έχουν κάνει ομαδούλα της Β κατηγορίας.

Η ελευθερία της Ομόνοιας είναι πολύ απλή και συνάμα περίπλοκη επειδή κάποιοι έχουν μονοπωλήσει τα διοικητικά του σωματείου και δεν θέλουν καν να παραδεκτούν ότι καταστρέφουν την Ομόνοια. Αφήστε τα άτομα που κατέχουν και θέλουν να ανακατωθούν με τα διοικητικά και οι άσχετοι ερασιτέχνες να παν σπίτια τους. Όπως είπε και ο Δημήτρης όλοι από το αποτέλεσμα κρινόμαστε, ειδικά στο ποδόσφαιρο που είσαι όσο καλός όσο το τελευταίο σου παιχνίδι.

Όσοι δεν μπορούν να μας αδειάσουν την γωνιά.

kkai-Lee said...

Επήα ( σήμερα το πρωϊ ) στην έκτακτη συνδιάσκεψη.

Εξαναδιαπίστωσα ότι συμφωνώ απόλυτα με το Δημήτρη.

Με το Δημήτρη του Χριστόφκια που το Δίκωμο.

Γιατί ?

Γιατί η αθρωπιά η αδελφοσύνη, η τιμιότητα, η φιλία,
η ενότητα, η αγωνιστικότητα ( για να πετύγχέννεις ευγενείς στόχους ), η κοινωνική δικαιοσύνη, το όραμα για έναν καλλύττερο κόσμο, για μένα σημαίνουν πολλά.

Τα λόγια του τα προγράμματα του ( εν είχα καθόλου αμφιβολία ) βασίζουνται σε τούτα ούλλα.

Αν κυβερνήσει θα είναι τύχη για ούλλην την Κύπρο.


Σε ότι αφορά τωρά την Ομόνοια

Η Ομόνοια ( σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς )
θέλει ομόνοια

Anonymous said...

agapiti file omoniates,diavazo tous provlimatismous sas kia katalavo tin agonia sas gia tin omada sas.oloi vlepoume tin katastasi pou einai i omonia afti tin stigmi ginete kritiki gia ton tropo dioikisis omos den vlepo tropous kai isigisis na epanelthi kai na gini axtipiti kai na eimase perifani oloi oi aristeroi ,akoma kai emois oi salamineoi gia esas.thelo na sas doso mian simvouli san empiros paragontas se mia alli omada pou ekane tin allagi alla sto telos ta ekane mavra kai anafenta.apo ta 93mexri to 96 eimoun sti dioikisi Diofantou sti salamina,enos afosiomenou aristerou pou eitan aelistas alla epidi eirthe sto varosi na zisi ton ekanan proedro tis salaminas.thlo na sas po logo piras oti ston xoro tou podosferou pou exis na kanis pio poli me ampalaton kosmo mono etsi anthropi mporoun na dioikisoun somatia san ta dikamas.diladi na einai afosiomenoi sto kinima na einai kai poli tsari.etsi dioikite ena podosferiko somatio san kai ta dika mas.se kapious dikous mas pou epiasan pente mpakkires mes tin pouggan tous den anexountan pleon ton giatron san proedro kai eksenkinisan ton polemo kai siga siga efan ton.epesamen stin pagidan kai eferamen dithen pparalli opos thelete kai esis tora gia na mas sosi.ta apotelesmata mas vlepete ta.me protropi merikon filon mpika persi stin dioikisi gia na voithiso mazi me allous filous tin katastasi.aidiasa tin katastasi kai efiga,anteksa 2 mines.to telefteo pragma pou tou niazi einai i idea salamina.dostou ena radio na miloun kai piastin zoi tous.to mono pou tous niazi einai i aftoprovoli.i salaminakka ekatastrafin fili mou.den exoume girismo.
elpizo na min pathete kai esis to idio giati afto mirizoume.edo kai 2 xronia kourtizoun orizmenoi tin thira 9 kai ton kosmo tis omonoias na ta valoun me tin dioikisi kai tha erthoun san sotires na tin sosoun.an pesete stin pagida 2-3 neoplouton oi omoniakka epospastin.kai exete ton logo mou tha marazoso oso me tin diki mou omada.aftoi oi tixodioxtes tha erthou na kamoun to dikon tous kai meta na xathoun.sas milo ek piras.TIN OMONOIA KAI TA MATIA SAS!!!!!!

Aceras Anthropophorum said...

Ρέ ανώνυμε πόσον σοφός είσαι. Σοφός της ζωής όι της μπακκίρας ή των δεφτερκών. Έλα όπως είσαι τζαι πέ τα να μάθουν τζαι άλλοι.

Ακριβώς σήμερα εσκέφτουμουν ότι αν θέλεις στην κύπρον να σε δείξει η τηλεόραση ή πρέπει να αρκέψεις να κάμνεις πολιτικήν που τα 13 σου τζαι να ανελιχτείς σε κομματικόν μηχανισμόν, ή να είσαι γεναίκα, να έχεις ωραίον κώλον τζαι να δέχεσαι να τον δείχνεις δημόσια. Εξίχασα τα σωματεία. Μέσω αυτών ένας νεόπλουτος μπορεί να φκεί στην τηλεόρασην χωρίς να δείξει κώλον. Εν λλίον πράμαν.

anef_ said...

@ Aceras,

(Και μετά συγχωρήσεως από τις θαμώνισσες του blog),
Εξέχασες τα βυζιά που σήμερα προβάλλονται, τονίζονται και αποκαλύπτονται (προς τέρψιν το αντρικών οφθαλμών) με τα βαθύτατα και τα απύθμενα ντεκολτέ!

@ Anonymous,

Τελικά δεν είσαι και τόσο ανώνυμος!

Anef_
Κυριακή 16/12/2007 – 9:21 π.μ.

apodimos Kypreos said...

Αγαπητοί Ομονοιάτες,

όσον μειώνετε τους δυνητικούς οπαδούς σας σε ψηφοφόρους του ΑΚΕΛ, δεν υπάρχει σωτηρία. Όσον μειώνετε τα δυνητικά μέλη σας σε άτομα που είναι έμπιστα του κόμματος δεν έχετε υπόθεση. Άλλον το ποδόσφαιρο, άλλον η πολιτική. Ειδεμή θα χάσετε και τους οπαδούς που ήδη έχετε. Τα θκιό κουτσιά μου...

Aceras Anthropophorum said...

Τζαι από πού τζαι ως πού οι μή αριστεροί θα εν καλλύττεροι που τον μέχρι σήμερα κύριον κορμόν των οπαδών της ομόνοιας;

Μένω σε χώραν που μετά το πετσόκομμαν μεταξύ προτεσταντών τζαι καθολικών πρίν αιώνες δεν εξανάζησεν εμφύλιον. Το ποδόσφαιρον δεν είναι πολιτικοποιημένον. Οι ομάδες εν άλλες συνεργατικές, άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ε... πε, τα προβλήματα εν τα ίδια. Τζαι ίσως χειρότερα.

anef_oriwn said...

Τελικά εκαταφέραμεν τα σήμερα (η ΟΜΟΝΟΙΑ). Είχαμε τζιαι καλήν εμφάνιση τζιαι ετσιμπίσαμεν τζιαι το βαθμό της ισοπαλίας.
Ότι τζιαι να πούμε τα πολλά λόγια εν φτώσhεια . Απαιτούνται ριζικές αλλαγές που πιο πολύ πρέπει να έχουν σχέση με την αλλαγή νοοτροπίας!
Αν βρω χρόνο θα γράψω ένα πιο αναλυτικό και εξειδικευμένο κείμενο. Για την ώρα θα αναφερθώ σε κάτι άλλο.

Δεν ξέρω αν ο apodimos Kypreos θα μεταφέρει και αυτή τη φορά σ’ αυτό το blog το σημερινό γάμα μέρος της αγωνιώδους και περιπετειώδους μικελλίδειου σειράς “Ψηφίστε …”, που δημοσιεύεται εδώ και μερικές Κυριακές στον “Πολίτη”, αλλά ομολογώ ότι με εξέπληξε καθώς είχε τίτλο (σήερα) “Ψηφίστε Θεμιστοκλέους”! (http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=760434&-V=columns).

Με εξέπληξε η εισήγηση του διακεκριμένου και επιφανούς συνεργάτη του “Πολίτη” και το ήρεμο και χωρίς πολλούς χαρακτηρισμούς (τούτη τη φορά) ύφος του. Μόνο 2-3 φορές έχασε τον έλεγχο και αυτό όταν έκανε αναφορές στο ΑΚΕΛ και τον Χριστόφια. (Κάποιος πρέπει τελικά να τον κοιτάξει γι’ αυτό το θέμα –πολλά τα απωθημένα του).

Ο γνωστός ψυχιατροκοινωνικοπολιτικός αναλυτής αναφέρθηκε με μειλίχιο ύφος στον καλό του φίλο Κώστα Θεμιστοκλέους και σ’ όσα κουβεντιάζει και μοιράζεται μαζί του όταν συναντιόνται “… σε διάφορα σουβλατζίδικα, κλέφτικα, ταβέρνες και πίνοντας ζιβανία…, δηλ. μεταξύ οίνου και άρτου και ίσως εν χορδοίς και οργάνοις! Άραγε να έτυχε να βρεθούν και σε καμιά μαζική κοινωνικοπολιτική εκδήλωση (πορεία, διαδήλωση, συγκέντρωση διαμαρτυρίας) ή είναι μπανάλ και ξεπερασμένα αυτά;

Anef_oriwn
Κυριακή 16/12/2007 – 10:13 μ.μ.

anef_oriwn said...

Για όσους ενδιαφέρονται να μελετήσουν το ποδόσφαιρο από μια άλλη σκοπιά (κοινωνικοπολιτική) ένα πολύ καλό βιβλίο για το θέμα είναι το “Ποδόσφαιρο – Μια θρησκεία χωρίς απίστους” των Νίκου Μπογιόπουλου και Δημήτρη Μηλακα των εκδόσεων Λιβάνη (2005) (από τις λίγες αξιόλογες εκδόσεις αυτού του εκδοτικού οίκου). (Είναι και το ποδόσφαιρο θρησκεία – “οπιώνει” τους λαούς;)

Το βιβλίο μας παρουσιάζει την κοινωνικοπολιτική διάσταση του ποδοσφαίρου και αναλύει μεταξύ πολλών άλλων και τους λόγους των πολιτικών αντιπαραθέσεων μεταξύ των οπαδών διαφόρων ομάδων. Βλέπουμε πως τέτοιες πολιτικές αντιπαραθέσεις στα γήπεδα και στις κερκίδες είχαμε και έχουμε (ακόμα) όχι μόνο στην Κύπρο (δεν είναι φαινόμενο αποκλειστικά κυπριακό, όπως κάποιοι λένε), άλλα παρατηρείται και άλλου όπως π.χ. στην Ισπανία. Εκεί έχουνε τις αντιπαραθέσεις μεταξύ των οπαδών της “Μπαρτσελόνα” και της “Ρεάλ” Μαδρίτης το οποίο χρονολογείται από την εποχή του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου με το “non pasaran” και τους φασίστες του Φράνκο. Οι πρώτοι (οι οπαδοί της “Μπαρτσελόνας”) φωνάζουν τους δεύτερους (εκείνους της “Ρεάλ”) φασίστες.

Στο βιβλίο υπάρχουν και πολλά άλλα ενδιαφέροντα …

Παρεπιπτόντως και για ενημέρωση ο Νίκος Μπογιόπουλος είναι δημοσιογράφος του “Ριζοσπάστη” και ανερχόμενος αστέρας και στέλεχος του ΚΚΕ. Θετικότατη η εικόνα που εξέπεμψε κατά την προεκλογική περίοδο στην Ελλάδα λαμβάνοντας μέρος σε διάφορες τηλεοπτικές συζητήσεις. Το επίπεδο του και γενικότερα η εκεί συμμετοχή του καμία σχέση δεν είχαν με την φωνακλίδικη και θεατρινίστικη παρουσία άλλων συζητητών, κύρια από τα δύο μεγάλα κόμματα. Πάντοτε μιλούσε ήρεμα και με επιχειρήματα και στοιχεία και εντυπωσίαζε (όχι κάνοντας show αλλά) με τις γνώσεις του περί του αντικειμένου της συζήτησης.

Anef_oriwn
Κυριακή 16/12/2007 – 10:29 μ.μ.

Anonymous said...

ti ennois otan les oti den eimai kai toso anonimos

anef_ said...

@ Anonymous,

Αν σε μένα απευθύνεσαι και γράφεις: “ti ennois otan les oti den eimai kai toso anonimos”, εννοώ ότι:

1. Η ανάμιξη σου στα κοινά (στα διοικητικά της Σαλαμίνας) σε κάνει επώνυμο.
2. Με τα στοιχεία που παραθέτεις για τον εαυτό σου εύκολα κάποιος μπορεί να εντοπίσει ποιος είσαι (αρα δεν είσαι και τόσο ανώνυμος).

Anef_oriwn
Κυριακή 16/12/2007 – 10:56 μ.μ.

Anonymous said...

eponimos den eimai an kai eimai nekatomenos stin salamina apo ta 20 mou xronia.to mono pou einai gnosto einai i foni mou apo ta megafona tou ammoxostos giati apo to 91 mexri shmerra kano tis anakinosis tou stadiou(dorean fisika).an pas podosfero pou tha pezoume sto kipello ela na se filokseniso sta dimosiografika theoria tou stadiou.pare tilefono sta grafia tis salaminas kai zita to til mou na ta kanonisoume

Proletarios said...

Συγχαίρω θερμά, τον ACERAS, τον ANEF, τον ανώνυμο Σαλαμιναίο και τον Γρηγόρη.

Όαση ωριμότητας μέσα στην μαλακία της εποχής. Η ΟΜΟΝΟΙΑ είναι παιδί του εμφυλίου. Είναι δημιούργημα της οργανωμένης αριστεράς. Τότε ο λόγος που επέβαλλε την πολιτικοποίηση του ποδοσφαίρου ήταν η γενικότερη σύγκρουση της εποχής. Εδώ μέχρι και ο Ολυμπιακός Λευκωσίας είχε πρόεδρο τον Ζεμενίδη ο οποίος ήταν ο αρχηγός της κυπριακής "Χ"(για όποιους δεν γνωρίζουν τους χίτες του Γρίβα, θα κάνω σχετικό ποστ σύντομα στο blog μου).

Σήμερα, ο λόγος που επιβάλλει την πολιτικοποίηση -τουλάχιστοςν από την αριστερά- του αθλήματος, είναι η αποφυγή της πλήρους εμπορευματοποίησης του. Στην Ελλάδα υπάρχει το αίτημα από την Αριστερά και συγκεκριμένα από το ΚΚΕ για αναβάθμιση του ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου και υποβάθμιση του επαγγελματικού διότι χάννεται τελείως το ευ αγωνίζεσθαι.

Όσο για το Δώρο, πρέπει να φύγει διότι έκανε πολλά λάθη. Αλλά όχι να αντικατασταθεί από κάποιον ΛΤΔ.

Daemon said...

Einai sxetiko to poso kakos itan o Grivas otan itan xitis, ta panta sxetika einai, as poume mporei na simpathisw parapano ton Griva os xiti pou eglitose tin Ellada pou tous kom-mouni-stes para ton Griva tis eoka a + b pou katestrepse tin Kipro mazi me ton Makario.

Ola sxetika einai tzie an esfazan oi fasistes esfazan tzie oi kommounistes kai i istoria kai ton dio ston emfilio vromei, afto pou metra se kathe periptosi einai to apotelesma, to opoio agiazei ta mesa.

Fisika kalitera tha itan na men ipirxan katholou kommounistes (alitheia iparxoun arage i ipirksan kai einai mia arrostia pou perase?) tzie na men esfazetoun o kosmos gia ideolipsies, alla afou ipirksan kai afou eferan to apotelsma pou eferan tote tzie ta kommounistika souvlakia tou griva exoun kapoia logiki kai kapoio thetiko apotelesma.

Tzie enna mou peite pale eisasten pouttoi tzie oti i alithkia enen oti kalittero gia esas tzie mallon enna to svisete pale, alla an esfaksen kamposous o Grivas (pou telikos ek tou apotelsmatos kala ekamen) posous arage esfaksan oi kommounistes kai monos tou o Stalin?

Tha mporousame na emvathinoume na vroume tin etia, alla to kalitero kai poio efkolo einai na entopisoume tin arxi tis epithetikotitas epi tou siggekrimenou kai i arxi epi tou siggekrimenou einai oi didaskalies tou Marks peri epivolis tou ektromatos tou dia tis vias. Diladi oi alloi en eprepe na antidrasoun, opoioi tzie na itan?

Eprepe na katsoun na tous gamisoun oi kommounistes giati itan apestalmenoi tou Iexova tzie ixan tin apoliti alithkia sto dogma tous?

Krinoume loipon panta ek tou apotelsmatos kai ek tou apotelsmatos fenete kathara oti an oi komounistes(poioi? iparxoun?) epixirisoun ksana tin isopedotiki katargisi tou atomismou xarin mias mazikopoiimenis trisathlias kai afisikis anomalias, einai fanero i souvlakopoiisi tous tha exei isxiro noima, tora an ta kataferoun na parousiasoun kati to opoio den eidame akoma kai telikos nikisoun (lol) tote oi sfages pou tha kamoun tha exoun kapoio noima kai tha agiasthoun ek tou apotelsmatos (poiou? lol).

Proletarios said...

Καλάν ρε δαίμονα, εννοείς τα τούτα ούλλα, οξά εν για να πάθουμε τενοντίτιδα που το typing;

Στην Ελλάδα όποιον ρωτήσεις εκτός από μια θλιβερή μειοψηφία νεοναζί, θα σου πει για τον Γρίβα το τι ήταν και τι έκανε. Και δεν μιλώ για τις δολοφονίες και τις συγκρούσεις με τους κομουνιστές. Συμφωνώ ότι σε ένα πόλεμο(είτε εμφύλιο είτε όχι) υπάρχει βία.
Εννοώ για τις γενοκτονίες, τις εκκαθαρίσεις χωριών , τους βιασμούς και τα εγκλήματα των Χιτών. Αυτά θαυμάζεις; Επειδή απλά διαφωνείς με τους κομουνιστές;

Είναι επίσης αυθαίρετο να συγκρίνεις τον Στάλιν και τα όποια εγκλήματα του με το Γρίβα.Και άρα όποιος σκοτωνει κομουνιστές είναι δικαιολογημένος επειδή και ο Στάλιν σκότωσε...

Τελικά είσαι τυχερός που γεννήθηκες αυτή την εποχή και όχι σε εκείνη, διότι μάλλον θα ήσουν χίτης ή ταγματ-αλήτης. Και τότε ή θα βρισκόσουν στην πηγάδα του Μελιγαλά, ή θα ήσουν σε ψυχιατρείο βαρεμένος από τις βιαιοπραγίες του παρελθόντος σου...

Daemon said...

Υπανθρωπινα απόβλητα υπάρχουν παντού και δεν είπα ότι θαυμάζω τον Γρίβα, είπα ότι εκ του αποτελέσματος το ότι κάποιοι αντέδρασαν και γλίτωσαν τον εαυτό τους που τον κομμουνιστικό βόθρο συγκαταλέγεται στα θετικά. Τα υπόλοιπα είναι δικά σου λόγια.

Αν θέλετε να μιλήσουμε για την ιουδαιοκομμουνιστικη εσχατολογικη ανωμαλία να επιστρέψουν τα μηνύματα μου, δεν έχω όρεξη να γράφω τα ίδια

Τζιε κάνει να το παίζετε παρθένες, είσαστε ακόμα ποιο πολλά προκλητικές.

Daemon said...

Μιλούν οι αρρωστημένες ανώμαλες φασίστριες για τους φασίστες, αφού ούλλοι ανώμαλοι ιουδαιοφασιστες είσαστε, ο μονισμός είναι ιουδαϊκό δημιούργημα.

Τζιε αν δεν επιστρέψουν τα μηνύματα μου επειδή είσαστε πουττοι, εγώ είμαι πρόθυμος να σας εξηγήσω.

Daemon said...

Για αυτό:
ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ = 986 = ΜΙΣΟΣΚΟΤΑΔΟ = 986 = ΧΑΛΕΠΟΣ = 986 = ΑΧΡΕΙΟΣ = 986 = ΓΥΝΑΙΚΟΚΡΑΤΙΑ = 986
(kalo e lol)

Η συνεχεια εδώ:
http://cydaemon.blogspot.com/

Proletarios said...

Προφανώς τα seven-days που είχες στο σπίτι έλυξαν...

Anonymous said...

Να ήταν μόνο τα seven-days που εν ληγμένα εννά ήταν καλά...Δυστυχώς υπάρχουν και μυαλά ληγμένα...

Daemon said...

Tzie na kserete poso sas lipoume. Alla etsi opos pame tzie pera pou tin plaka erkete tzie I eoka c giati en tzini pou sas aksizei. Na apaloagoume apo t genetika apovlita.

Daemon said...

telika to minima mou en to svisete opos ta proigoumena gia ton kommounismo, ti egine niothete na ponei o aristeros kolos sas?

o stanistis Marks pou sas gamise ton amorfoto kai ilithio kolo kai o lenin kai to 95% ton proletarion itan evreo. Varkoume tis sinomosies an kai einai efanes akoma kai se enan ksekskismeno komoounisti oti to ideologima tous itan katefthnomeno sto 100% ara giati eisasten toso pouttoi na paraextheite oti to esxro ideologima einai 100% fasistiko u gia na iparkei prepei na isopedothoun oi antipaloi opos sas didakse i satanistiki kolotripida pou ekamete theo giati nomizte oti o eggefalos einai kolotripida? lol

genika o Grivas kala sas ekame, tzie to lathos itan pou en anoikse ena ergostasio gia sapounia, oksa ipan sas oti oi nazi an den itan tzie tzinoi satanistes (pistefkan stous vril) eixan lathos? lol

kala sas ekame o Grivas stin Ellada opos eipa kai telika itan evergetiko pou sas ekame souvlakia kai makari na periorize to ergo tou stin katapolemisi tis xoleras as.