Τώρα που έχουν ξεκαθαρίσει λίγο τα πράματα είναι καιρός να κάμουμε μια αποτίμηση της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί. Το πρώτο που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι ο Χριστόφιας είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του πολιτικού σκηνικού. Σε αντίθεση με τις ανησυχίες που πολλοί είχαμε μετά τη συνεργασία με το ΔΗΚΟ, ο Χριστόφιας κατάφερε να φτιάξει ένα Υπουργικό που θα ελέγχει πλήρως με τους 4 βουλευτές του ΑΚΕΛ, τον Χρυσοστομίδη και τον Σταυράκη (ο οποίος είναι γαμπρός του Χρυσοστομίδη, σε περίπτωση που διερωτάστε πώς ένας μεγαλοτραπεζίτης βρέθηκε ΥΠΟΙΚ σε αριστερή κυβέρνηση). Αυτό του δίνει πολλές δυνατότητες, και συνάμα τεράστιες ευθύνες. Μπορεί να προχωρήσει σε τομές και να πιστωθεί τις όποιες επιτυχίες, αλλά ταυτόχρονα θα χρεωθεί τις αποτυχίες.
Υπάρχουν και κάποια ερωτηματικά. Πολλοί από μας θεωρήσαμε θετική εξέλιξη την απουσία από το Υπουργικό των Πάλμα και Κενεβέζου. Όμως, σύμφωνα με τον Πολίτη, το γεγονός ότι τα Τασσάκια δεν είναι στο Υπουργικό το οφείλουμε στον Κάρογιαν. Ο Χριστόφιας τους ήθελε. Τι παιγνίδι παίχτηκε εκεί; Σε ένα σχόλιο πριν μερικές μέρες διερωτήθηκα μήπως ο Πασχαλίδης θα είναι το παπαγαλάκι του Τάσσου στον Υπουργικό. Τελικά ίσως να είχα δίκαιο. Ο Χριστόφιας έπρεπε να ανταμείψει τους Τασσικούς, ο Κάρογιαν έστησε πόδι για τα Τασσάκια, και κατέληξαν στον τυχοδιώκτη Πασχαλίδη.
Το δεύτερο ερώτημα αφορά τις προτεραιότητες του Χριστόφια. ΕΔΕΚ και ΔΗΚΟ ήθελαν τα Υπουργεία Δικαιοσύνης και Άμυνας για τους γνωστούς λόγους. Ο Χριστόφιας μπορούσε να δώσει στο ΑΚΕΛ τα Υπουργεία Εμπορίου και Υγείας, που έχουν πολύ σημαντικές αρμοδιότητες (ενέργεια, τουρισμό, ΓΕΣΥ). Όμως προτίμησε να κοντραριστεί με το ΔΗΚΟ και την ΕΔΕΚ (κάνοντας έτσι ένα αρνητικό ξεκίνημα στη συνεργασία μαζί τους) για να δώσει στο ΑΚΕΛ τα "παραγωγικά" υπουργεία. Τι πρέπει να συμπεράνουμε από αυτό; Ότι ήρθε η σειρά των ΑΚΕΛικών να εκμεταλλευτούν την εξουσία; Οι συνειρμοί όσον αφορά τη χρηστή διοίκηση δεν είναι καλοί.
Ένα τρίτο ερώτημα αφορά την ομάδα του Κυπριακού. Τα ονόματα που ακούγονται δεν εμπνέουν πολλή εμπιστοσύνη. Ο Τσιελεπής είναι πολύ καλός για τα συνταγματικά θέματα αλλά δεν είναι διαπραγματευτής και ούτε έχει τη βαρύτητα που χρειάζεται. Ο Ιακώβου ποτέ δεν με έπεισε. Μπορεί να έχει πολλές γνώσεις αλλά ούτε κι αυτός είναι διαπραγματευτής. Η ομάδα χρειάζεται ένα Μαρκίδη. Ο άνθρωπος έχει φοβερές γνώσεις και εξαιρετική νομική κατάρτιση (εκεί που υστερεί είναι στο πολιτικό κριτήριο). Ελπίζω να τον χρησιμοποιήσουν.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
32 comments:
Εγώ πάλι από τα δεδομένα που παραθέτεις βγάζω εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα:
α) Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν Τασσάκια στην κυβέρνηση με κάνει να αμφιβάλλω για το αν ο Τάσσος τελικά πήρε θέση υπέρ του Χριστόφια, γιατί αν το έκανε, σίγουρα θα απαιτούσε ανταλλάγματα, και ως καλός νομικός που είναι, ανταλλάγματα με εγγυήσεις!
β) Γιατί να μην υποθέσουμε ότι ο Χριστόφιας εμποδίζοντας το ΔΗΚΟ και την ΕΔΕΚ από τα "παραγωγικά" υπουργεία, ήθελε ακριβώς να εμποδίσει το ρουσφέτι;
γ) Δεν κατάλαβα τι διαφορά έχει τελικά ο Μαρκίδης από τον Τσιελεπή. Αφού και οι δυο λες έχουν πολύ καλή νομική κατάρτιση; Εγώ διαφωνώ ότι ο Τσιελεπής δεν είναι διαπραγματευτής. Πρέπει να κρατάει μαστίγιο για να πείσει δηλαδή; Με τα Η.Ε. μιλάμε. Όχι με τον Πιττοκοπίτη.
Εμένα προβληματίζει με ο ρόλος του ΑΚΕΛ. Μην ξεχνάται οτι ο Χριστόφιας εξακολουθει να είναι ΓΓ και θα συνεχίσει να είναι για αρκετό καιρό. Και να σας θυμίσω το περιστατικό που ανεφερε ο Μαρκίδης στο Μέγκα μετά το debate. Στο Ελσίνκι (νομίζω) είχαν κάποιο deadline για να απαντήσει η πλευρά μας μέχρι τις 16:00. Ο Χ. ο οποίος βρισκόταν εκεί σαν μέλος του ΕΣ και όχι σαν ΓΓ απάντησε ότι ήθελε 15 μέρες για να διαβουλευθεί με την Κεντρική Επιτροπή. Ελπίζω να μην λειτουργεί έτσι και σαν πρόεδρος. Φοούμε όμως ότι η επιρροή του Κατσουρίδη τζε της ΚΕ θα είναι μεγάλη,( τζε σίουρα παραπάνω απο όση θα είσχεν ο Αναστασιάδης στον Κας που εφοάτουν πολύς κόσμος)
Είμαι 100% σίγουρος ότι ο Χριστόφιας θα κάνει ότι περνά από το χέρι του για να λύσει το κυπριακό.
Tο πρόβλημα είναι ότι δεν έχει δυστυχώς τόσες καλές συγκυρίες όσες είχε ο Τάσσος διότι τώρα λόγω Σαρκοζί κτλ η Τουρκία δεν έχει ιδιαίτερες ελπίδες για Ευρώπη στα επόμενα 5 χρόνια και στο κυπριακό δεν θέλει περισσότερα ανταλλάγματα από αυτά που τους έδωσε απλόχερα ο Τασσος..
Επομένως ο Χριστόφιας έχει πολύ δύσκολο έργο
Νομίζω η καλύτερη κίνηση θα ήταν να αποδεσμευτούμε από την χρονοβόρα συμφωνία της 8 Ιουλίου και να αιφνιδιάσουμε την Τουρκία με το να αρπάξουμε το σχέδιο ανάν που το έχει είδη δεχτεί και μάλιστα επίμενε σε αυτό (γνωρίζοντας ότι ο Τασσος δεν το ηθέλε) και η κοινή λογική λέει ότι το ΑΝΑΝ θα βελτιωθεί πολύ περισσότερο (όχι πως δεν ήταν αρκετά καλό εξ αρχής)
Το πρόβλημα είναι τα βαρύδια του απορριπτισμού και της ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΗΣΗΣ του σχεδίου από τους γνωστούς απορριπτιστές οποιασδήποτε λύσης δεν είναι εθνικά καθαρή 100% θα κάνουν ότι περνά από το χέρι τους για να φάνε τον Δημήτρη και το νέο σχέδιο..
By witch I mean TASSOS kai CIA
μπανανιστανέ μακάρι να επηρεάζεται από την ΚΕ επιτροπή του ακέλ παρά από την συνοπαρζιάν των γλυφτών που είθισται να συνάουνται γυρόν της εξουσίας. Η ΚΕ του Ακέλ είναι που εξίλωσεν την τριμερήν (με την βοήθειαν τζαι την πίεσην του κόσμου της αριστεράς) τζαι έβαλεν μπροστά τον στόχο για επανένωση. Ακόμα τζαι η κλίκκα του Κατσουρίδη που έθελεν να συνεχίσει η συμμαχία με τον Τάσσον δεν είναι διότι δεν εθέλαν λύση που το εκάμναν, είναι από καθαρόν οππορτουνισμόν (ενομίζαν ότι αν μείνει το Ακέλ μακριά που την εξουσία θα καταποντιστεί). Μακάρι ναν τούτοι μόνον οι φόβοι σου φίλε μου γιατί αν απογοητευτείς εσύ, σίγουρα κάπου θα απογοητευτώ τζαι γώ διότι περιμένω να κάμει τη εκ κοινότητα ότι περνά που το χέριν της για επανένωσην. Σαν αριστεροί θέλουμεν σας δίπλα μας διότι έχετε μεγάλον ρόλον να παίξεται αν σε κάποια φάση θα έρτουμε ξανά καντά σε λύση.
Σχετικά με τες αμφιβολίες του Ίλανδρου το δικό μου ένστικτο βρίσκεται πιό κοντά με αυτό της Σταρχεία μου.
Μονά ζυγά κερδίζει ο Ίλαντρος. Αναρωτιέμαι αν υπάρχει οτιδήποτε που να κάνει ο Χριστόφιας και να μην του προκαλέσει "συνειρμούς". Μέχρι στιγμής έκανε ακιβώς τα αντίθετα από όσα προειδοποιούσε ο Ίλαντρος προεκλογικά και πάλι φαίνεται να μην ικανοποιεί.
@Κυριάκος
Το πρόβλημα της δαιμονοποίησης του σχεδίου Αννάν πρέπει να ξεπεραστεί αμέσως. Δεν έχουμε χρόνο. Πρέπει να ξεκινήσει εντατική δουλειά να προετοιμαστεί ο λαός, να μάθει τί δεχτηκαμε το 77 και 79 και στη συνέχεια απαιτούσαμε από τον ΟΗΕ να μας δώσει. Ποιά είναι τα θετικά του σχεδίου. Να σταματήσουμε τα συνθήματα. Αν περιμένουμε ώς μια εβδομάδα πριν το επόμενο δημοψήφισμα θα μας μείνει το blog Cyprus Presidential Elections 2013.
@Ίλαντρος
Καμιάν φοράν άμαν εμείς κάμνουμε ύπουλα σχέδια νομίζουμεν ότι εν ούλλοι σαν εμάς.
H επιλογή επιστροφής στη λύση ΑΝΑΝ θα είναι νομίζω κατατροφική από επικοινωνιακής πλευράς. Οι πτυχές και πολλά από τα σημεία του σχεδιού ΑΝΑΝ θα είναι και στο σχέδιο "Μπαν Κι Μουν" (ή σχέδιο "Χριστόφια - Ταλάτ" ή όπως αλλιώς ονομαστεί) άρα το να επαναφερούμε ονόματα που θα "δικαιώνουν" την απορριπτική γραμμή είναι αυτογκολ. Επίσης λόγω της δαιμονοποίησης που αναφέρθηκε είναι λογικό ότι αυξάνονται οι πιθανότητες απόρριψης του.
Αντίθετα, ας αφήσουν το σχέδιο ΑΝΑΝ όπως λένε στο νεκροτομείο και ας δούμε μπροστά μας τα νέα δεδομένα.
Το θέμα είναι να ξέρουμε εμείς τι θέλουμε και δεν εννοώ απλώς λύση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας. Αυτό το ξέρουμε, όπως ξέρουμε ότι ο όρος από μόνος του δεν λέει και πολλά.
Κύριο, κι άμεσο, μέλημα μας πρέπει να είναι η οριοθέτηση των κόκκινων μας γραμμών από κοινού μέσα στο Εθνικό Συμβούλιο. Να απαντήσουμε μεταξύ μας μέχρι ποιου βαθμού αποδεχόμαστε κάποια στοιχεία προηγούμενων σχεδίων, να απαντήσουμε μέχρι ποιες υποχωρήσεις είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε σε σχέση με τις τέσσερις βασικές αρχές της ΕΕ κι έναντι ποιων ανταλλαγμάτων. Όλα αυτά βεβαίως πρέπει να εξεταστούν μέσα στο ευρύτερο περιβάλλον, ούτως ώστε να εκτιμήσουμε τις πραγματικότητες της περιοχής για να τεθούν ρεαλιστικά όρια αλλά και να αναζητηθούν οι καλύτεροι δυνατοί τρόποι επιδίωξης των στόχων μας.
Όποιος συναφέρνει πιον το σχέδιον Ανάν είναι ενσυνείδητα ή ασυνείδητα σύμμαχος του πολιτικού πτώματος του Τάσσου. Αν θέλουμεν να μεν λυθεί ποττέ το Κυπριακό ας ξαναρχίσουμεν να μιλούμε για κάτι που απορρίφτηκε από το 76% των ΕΚ (εγώ ήμουν του Ναι).
Το νέο σχέδιο λύσης πρέπει να το υποστηρίζει το Ακελ, το Δησύ, το Δήκο τζαι η Εδέκ, οι Εδή τζαι οι οικολόγοι. Κανένα δεν χαρίζουμε στον απορριπτισμό είπεν ο Τάκης Χατζιηγεωργίου σε έναν άρθρο τους στον Πολίτη σήμερα με το οποίο συμφωνώ απόλυτα. Όλοι Κυπραίοι είμαστεν τζαι νομίζω ότι λίγοι θέλουν πραγματικά την διχοτόμηση.
Η Κύπρος θα κερδίσει αν σε περίοδο εξελίξεων είμαστεν ΜΟΝΟΟΥΛΟΙ. Μονόουλοι δεν σημαίνει να είμαστιν οι ίδιοι. Να έχουμε κοινούς στόχους σημαίνει (που τους έχουμεν) τζαι να δουλεύκουμεν να τους πετύχουμεν. Ο καθένας που το πόστον που προσφέρει καλλύττερα.
Τί ωραία εικόνα να θωρείς κυβέρνησην τζαι αντιπολίτευση αλληλέγγυους μπροστά στους ξένους τζαι μπροστά στην Τουρκία. Πόσον πιο πιστικοί είμαστεν. Αυτή είναι η μεγάλη Αλλαγή. Ας την χαρούμεν τζαι ας την δυναμώσουμεν.
@σταρχεία
Για το (β) δέχομαι ότι είναι θέμα ερμηνείας. Η δική σου ερμηνεία δεν αποκλείεται, αλλά μου φαίνεται ότι το ρουσφέτι θα μπορούσε να το ελέγξει με άλλους τρόπους και να βάλει κάποιους δικούς του ανθρώπους στα υπουργεία που έχουν έργο να επιτελέσουν.
Για το (α) το θέμα είναι ξεκάθαρο. Ο Χριστόφιας ήθελε Πάλμα και Κενεβέζο, ο Κάρογιαν είπε όχι. Δεν ξέρω πώς θα μπορούσες να το ερμηνεύσεις διαφορετικά από μένα.
Για το (γ), δεν ήγειρα θέμα Τσελεπή. Είπα ότι η ομάδα Κυπριακού είναι αδύνατη και θέλει ενίσχυση. Ο Μαρκίδης γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια για τις προηγούμενες διαπραγματεύσεις. Ταυτόχρονα είναι πειστικός και ο λόγος του έχει βαρύτητα.
@Κυριάκος
Εσύ που έχεις αγνό μυαλό και δεν σκέφτεσαι ύπουλα σαν εμένα, εξήγα μας να δούμε γιατί ο Χριστόφιας ήθελε τον Πάλμα και τον Κενεβέζο στο Υπουργικό.
@άπαντες τους Χριστοφικούς
Αντιλαμβάνομαι την ευφορία που νιώθετε για την νίκη του Χριστόφια. Όμως πολύ γρήγορα δώσατε άφεση αμαρτιών για την πενταετία που μας πήρε πίσω 30 χρόνια. Ακούσατε μιαν ωραία ομιλία και σας έπνιξε η συγκίνηση. Μάλλον είστε πιο καλοί χριστιανοί από μένα διότι εγώ δεν συγχωρώ τόσο εύκολα. Μόνο αν τον δω να θυσιάζει το συμφέρον το δικό του και του κόμματός του για τη λύση του Κυπριακού θα τον συγχωρέσω.
Διακρίνω επίσης ένα υπέρμετρο ενθουσιασμό για το νέο Υπουργικό. Είναι καλύτερο από το προηγούμενο, αυτό το έχω πει κι εγώ. Αλλά ας μην το παρακάνουμε. Ο Χριστόφιας μας υποσχέθηκε Υπουργικό με "προοδευτικές προσωπικότητες". Κρίνοντας με αρκετή επιείκεια μπορούμε να δώσουμε αυτό τον τίτλο σε δύο άτομα, τον Δημητρίου και τον Χρυσοστομίδη. Οι υπόλοιποι είναι τρία κομματικά στελέχη του ΑΚΕΛ, δύο της ΕΔΕΚ που δεν τους ξέρει κανείς, και δύο τυχοδιώκτες του ΔΗΚΟ. Εκτός αν ο Πάλμας και ο Κενεβέζος ήταν οι προοδευτικές προσωπικότητες που ήθελε να βάλει αλλά δεν τον άφησαν.
Δεν πειράζει όμως, ας λύσει το Κυπριακό κι εγώ του τα συγχωρώ όλα.
Ίλαντρε,
καταλαβαίνω την συγκράτηση με την οποία αντιμετωπίζεις τα πράγματα. Ίσως να είναι πιο αντικειμενική και ψύχραιμη. Κάποιες στιγμές και γω σκέφτομαι σαν εσένα, όμως ο ενθουσιασμός που μου προκαλεί η απομάκρυνση του Τάσσου είναι τεράστιος.
Και ο Κασουλίδης να έβγαινε το ίδιο ενθουσιασμένη θα ήμουν, νομίζω. Σε εκείνη την περίπτωση θα φοβόμουν, μήπως τελικά αποκτήσουν δύναμη οι εξτρεμιστές της δεξιάς.
Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ο φόβος ότι ο Χριστόφιας θα συνεχίσει στα χνάρια του Τάσσου που όμως φαίνεται εκ πρώτης όψεως να απομακρύνεται. Αυτό προκαλεί ακόμα περισσότερο ενθουσιασμό.
Όσον αφορά το πρώτο που είχες πει για την ανάμειξη του Τάσσου, ο Θουκύς στον "Π" σήμερα γράφει αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα για το θέμα: ο Τάσσος έσπρωξε τον Κάρογιαν προς Κασουλίδη και μετά έστειλε τους δικούς του στον Χριστόφια για να αφήσει εκτεθειμένο τον Κάρογιαν και να του πάρει την προεδρία του ΔΗΚΟ για το Νικόλα! Ούτε έργο με τη CIA να βλέπαμε.
Ίλλανδρε καταλαβαίνω την εκ των πρωτέρων απαίχθειαν για έναν κεντροαριστερόν σχηματισμόν. Βιάζεσαι πολλά όμως και σου αφαιρεί πειστικότηταν για την κριτικήν που θα ασκείς όταν θα έχει έργα μπροστά σου να κρίνεις.
Εξήγα μας τζαι λλίον με ποιά κριτήρια κρίνεις με τόσην ευκολίαν την προοδευτικότηταν του νού τζαι του άλλου. Από ότι εκατάλαβα, αρκεί κάποιος ναν του Ακέλ τζαι το όποιο ίχνος προοδευτικότητας σβήνεται. Να συγκρίνεις το παρόν υπουργικόν συμβούλιον με το τελευταίον του Κληρίδη να δούμεν! Πιας τους έναν έναν τζαι σύγκρινε τους. Τζαι την προοδευτικότηταν τους τζαι τα διαπλεκόμενα συμφέροντα τους τζαι τον εθνικισμόν τους.
μπορεί η απομακρυνση των τασσακίων να ήταν η ενεργεια που ήχησε τες σαλπιγκες του πολέμου στο ΔΗΚΟ; (in a "κανεί μουσκουθρούθκια" way?)
Από μια αμφισβητούμενη πολιτική εκτίμηση που ο ‘Ύλαντρος διάβασε κάπου στον “Πολίτη” και σύμφωνα με την οποία “… το γεγονός ότι τα Τασσάκια δεν είναι στο Υπουργικό το οφείλουμε στον Κάρογιαν…”, γιατί “… ο Χριστόφιας ήθελε Πάλμα και Κενεβέζο, ο Κάρογιαν είπε όχι ...”, ο κατά τα άλλα συμπαθέστατος ‘Ύλαντρος, έστησε ολόκληρο σενάριο για την διαγραφόμενη αποτυχία της διακυβέρνησης Χριστόφιας! (Μα πότε ανάλαβαν και δεν το πήραμε χαμπάρι!) Μετά θα έρχεται (σαν Μετά Χρίστο Προφήτης) και με το πιο μικρό πρόβλημα ή αδυναμία, να μας λέει “Εγώ σας στα ‘λεγα”!
Αν αυτή η τακτική δεν δείχνει εμπάθεια και προκατάληψη τι άλλο μπορεί να δείχνει;
Anef_Oriwn
Τρίτη 2/3/2008 – 10:26 μ.μ.
Υ.Γ. Κυριακή είναι σήμερα και όχι Τρίτη!
Anef_Oriwn
Κυριακή 2/3/2008 – 10:43 μ.μ.
@ Autoexoristos,
Ένα νέο σχέδιο λύσης του κυπριακού που θα έχει τη σφραγίδα του νέου Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών (Μπαν Κι) Μουν, αλλά και τοιχεία από το Σχέδιο Ανάν το πιο πιθανό να έχει την ονομασία “ΜουνΑν”!!!
Anef_Oriwn
Κυριακή 2/3/2008 – 10:51 μ.μ.
@σταρχεία
Το σίγουρο είναι ότι παίζεται χοντρό παιγνίδι. Για αυτό και είμαι συγκρατημένος.
@Ασέρα
Βλέπω δεν έχεις εγκαταλείψει την κακή σου συνήθεια να με κατηγοράς ότι απεχθάνομαι τους αριστερούς όποτε ασκήσω έστω και λίγη κριτική.
Είπα ένα πολύ απλό πράμα: ότι η κυβέρνηση Χριστόφια είναι μεν καλύτερη από την προηγούμενη αλλά δεν είναι και τόσο σπουδαία. Αν διαφωνείς, εξήγα μας γιατί χωρίς να καταφεύγεις σε λασπολογία. Αν νομίζεις ότι κάποιοι άλλοι που το Υπουργικό είναι προοδευτικές προσωπικότητες, πες μας ποιοι είναι αυτοί. Αν θέλεις να κάμεις σύγκριση με τις κυβερνήσεις Κληρίδη, Κυπριανού, Βασιλείου και Μακαρίου, κάμε το.
Εν τούτη η "κριτική στάση" που θα ασκήσετε; Μόλις βγει κάποιος και πει κάτι που δεν είναι παιάνας προς το Δημήτριο το Μέγα θα ξεκινάτε τα "γιατί οι άλλοι ήταν καλλίττεροι;" Εν τούτη η προοδευτική διακυβέρνηση που μας ετάσσετε τόσο τζαιρό;
@άνευ
Φρρρρρρρρρρ!!!!!!!!!!!!!
Υ.Γ. Ο Σούφο Σούφο παραπονιέται σήμερα σε συνέντευξη στον Πολίτη ότι ο Χριστόφιας τον ήθελε αλλά ο Ομήρου δεν τον προώθησε. Δηλαδή εκτός από τον Καρογιάν πρέπει να ευγνομωνούμε και τον Ομήρου;
Ίλλαντρε, η πίκρα της εκλογικής ήττας δεν μπορεί να αποκρυβεί από τα γραφόμενα σου. Εγώ δεν συμφωνώ ότι το κείμενο σου περιέχει εμπάθεια. Δείχνει όμως μια προσμονή αποτυχίας της νέας κυβέρνησης η οποία είναι απόρροια του σοκ που έπαθες όταν συνέβηκε αυτό που ούτε στα πιο εφιαλτικά όνειρα σου πριν μερικούς μήνες δεν μπορούσε να συμβεί. Γι' αυτό θεωρώ παρόδική την αντίδραση σου και είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα αντιμετωπίζεις τα πράγματα πιο ρεαλίστικά και ψύχραιμα.
Άκου Ακελικος και προοδευτικος να είναι ασυμβίβαστες έννοιες. Δεν νομίζεις ότι το παράκανες; Εκτός και αν ο Ουράνιος ή η Αγγελίδου είναι πιο προοδευτικοί που τον Δημητρίου
Νομίζω ο Ίλλαντρος εχεί ένα δίκαιο να λέει ορισμένα πράγματα όσο αφορά την έλλειψη προοδευτικότητας σε μερικές θέσεις του ακέλ
Όπως πχ με την ευρώπη το ακέλ είχε μια περίεργη στάση σε διάφορα θέματα
Οι λόγοι όμως δεν ήταν έλλειψη προοδευτικού πνεύματος αλλά καθαροί σκοποί αντιπολίτευσης και συσπείρωσης Πχ ας πούμε το θέμα με το ευρώ το ακέλ ήθελε απλά να διαφοροποιήσει την θέσει του από τα υπόλοιπα για να εκμεταλλευτεί τυχών αρνητική αντιμετώπιση του ευρώ από τον λαό (όπως έγινε στην Ελλάδα)
Φυσικά στο τέλος αυτό του ήρθε μπούμερανγκ αλλά νομίζω το έμαθε το μάθημα του
αν δεν έκανε αυτά τα ‘’κολπάκια’’ για να διαχωριστεί από το ΔΥΣΗ κτλ όντας 30 χρόνια αντιπολίτευση θα είχε διαλυθεί προ πολλου το ακελ
Και αυτό δεν το κάνει μόνο το ΑΚΕΛ όλα τα κόμματα το κάνουν
Όταν θα είναι αντιπολίτευση το δύση για 10 χρόνια να σε σίγουρος τα ίδια θα κάνει περίμενε λίγο και θα δείς..
Όμως για να λέμε του στραβού το δίκαιο το ακέλ σε ορισμένα θέματα είναι πολύ πιο προοδευτικό από άλλα κόμματα.. (αδέλφια ΤΚ?) ποιο άλλο κόμμα θα τολμούσε? Αυτό είναι προοδευτισμός φίλε.. όχι εκ του ασφαλούς να παίζουν μπάλα μία ζωή οι κομματάρχες
Και νομίζω στη δεδομένη στιγμή το ΑΚΕΛ έχει και τα καλύτερα στελέχη από όλα τα κόμματα
Το ακέλ με την ηγεσία του δύση είναι οι πιο προοδευτικές πολιτικές δυνάμεις στην Κύπρο αυτή την στιγμή
Υλανδρε να σου πώ για την Σωτηρούλλα Χαραλάμπους που ήταν μες την τάξη μου τζαι την ξέρω. Πρόσφυγας τζαι ορφανή αναγιώθηκεν που την μάμμαν της με πολλήν στέρηση στον προσφυγικό συνοικισμό Τσιακκιλερής όπου έμεινεν για πολλά χρόνια σε τρείς κάμαρες. Παρόλον που έπρεπεν να κρατεί το σπίτιν διότι η μάμμα της εδούλευεν, δεν είχεν βαθμόν κάτω του 19. Ήταν άξια για ότι έκαμνε τζαι όλοι την εθαύμαζαν. Εκαλεστήκαμεν μαζί μια φορά στο γραφείο του διευθυντή Κυρίου Σαμάρα ο οποίος μας εφοβέρησεν με αποβολήν δια παντός αν εσυνεχίζαμεν να υποκεινούμεν τους μαθητάς σε διαδηλώσεις (ναι οι προοδευτικοί άμαν εν θυμωμένοι διαδηλώνουν τζαι μέσα στους δρόμους ανεξάρτητα του κόστους, δεν φοβούνται διαυθυντάς, ούτε κακούς βαθμούς για την συνδικαλιστική τους δράση). Τότες εφωνάζαμεν οι Τούρκοι της Κύπρου είναι αδελφοί μας τζαι τα πατριωτάκια μας αποκαλούσαν σσιυλλοτουρκομπαστάρτους. Το κόμμαν της την εσπούδασεν τζαι τζείνη από την ημέραν που επέστρεψεν στην Κύπρον δουλεύκει μεραν (στο γραφείο) τζαί νύχταν (στα χωρκά τζαι τες συνοικίες) για το κοινό συμφέρον τζαι όχι για να πλουτίσει (οι έμμισθοι του Ακέλ από ανέκαθεν εκερδίζαν μισθούς πείνας). Σαν βουλευτήνα δεν μπαίνει έσσω θυσιάζοντας οικογένεια τζαι βουρά τον κόσμον τον απλόν, όχι τον κάθε καρχαρίαν που θέλει χαλαρώσεις για να θυσαυρίσει παραπάνω. Τον μισθόν της σαν βουλευτής τον καταθέτει στο Ακέλ από όπου παίρνει τον ίδιο μισθό με τους άλλους έμμισθους της ίδιας τάξης τζαι υπηρεσίας είτε είναι βουλευτές είτε όχι. Το εφάπαξ σύνταξη που θα πάρει σαν βουλευτήνα θα το καταθέσει στο ταμείον αλληλεγγύης για τους παλιούς εμμίσθους που εδώσαν την ζωήν τους για τα κοινά για ένα κομμάτι ψουμίν τζαι που παίρνουν συντάξεις 300 λίρες. Κυκλοφορεί με έναν όπελ δεκαεξάριν παρόλον που σαν βουλευτήνα θα μπορούσεν να πάρει αφορολόγητην λιμουζίνα. Την θεωρώ προοδευτικήν διότι έδωσεν την ζωήν της για τα κοινά χωρίς έναν ίχνος αρριβισμού, ότι θέσην έπιασεν την έπιασεν διότι εν άξια, δυνατή, καλόψυσιη τζαι την αγαπά ο κόσμος. Είναι προοδευτική σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια διότι ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΤΗΣ. Η σταδιοδρομία της, η ζωή της, οι εμπειρίες της, πόρρω απέχουν απο αυτές μιας κυράτσας της Λευκωσιάτικης, της Λεμεσιανής, ή της Λαρνακιώτικης άνω τάξης.
Φίλε ίλανδρε ..
Αυτά που είπε ο Ασέρας για την Σωτηρούλλα είναι αλήθεια ειναι που τους ελάχιστους πραγματικά αριστερούς ανθρώπους της κύπρου και αξίζει
Σχετικά με εκείνο που με ερώτησες δεν είμαι σίγουρος όπως κανένας δεν μπορεί να είναι 100%
αλλά νομίζω ο Χριστόφιας παρόλο που μιλούμε για καθαρά τασσακια ίσως να τους ήθελε για 2 λόγους
Α)Παρόλο το γεγονός ότι ήταν τασάκια να ήταν ή καλύτερη επιλογή και ίσως και καλύτεροι από τον Πασχαλίδη
Β)Ο άλλος λόγος ίσως ήταν η προσωπική συμπάθια και η καλύτερη συνεννόηση από Πασχαλίδη
Ο κάρογιαν μην ξεχνάς ηταν στην ουσία διορισμένος από τον Τασσο πριν ‘’αποστατήσει’’.. (απστάτησε???)
Άρα ποτέ δεν ξέρεις τι παίζει
Το σίγουρο είναι ότι ο Χριστόφιας επιδίωξε όσο το δυνατόν λιγότερα εμπόδια στα νευραλγικά πόστα που τον ενδιαφέρουν
Δεν ειναι ανάγκη να κάμουμεν οποιεσδήποτε εκπτώσεις στα κριτήρια καθορισμού της προοδευτικότητας κάποιου για να πείσουμε τον Ιλαντρο ότι κάποιος υπουργός εν προοδευτικός η ότι η κυβέρνηση Χριστόφια εν προοδευτικής πολιτικής πολιτικής κατεύθυνσης.
Να μεν ξεχνούμε την πολιτική τοποθέτηση του Ίλαντρου που τον σπρώχνει να βκάλει προκαταβολικά συμπεράσματα.
Εσύ φίλε Ιλαντρε κράτα λίον. Ο Καιρός θα δείξει. Και όλοι εδώ είμαστε να δούμε αν η πολιτική, κοινωνική,πολιτιστική κλπ κατάσταση στην Κύπρο θα πάει μπροστά και....γρήγορα.
Κάτι μου λέει όμως... ειδικά εκείνοι οι χαρακτηρισμοί που έδωκες παραμονές του Β γύρου στον Χριστόφια...τους οποίους ...συμάζεψα σε σχόλιο.... 'οτι Ου με πείσεις καν με πείσεις.
Vikar
@λεξιπένητας
Φίλε μου με αδικείς. Ξέρεις πολύ καλά ότι στα εφιαλτικά μου όνειρα δεν έβλεπα τον Δημήτρη Χριστόφια αλλά τον Τάσσο Παπαδόπουλο. Και η αγωνία μου είναι να μην έχει λόγο και σε αυτή την πενταετία. Νομίζω ξαναδιάβασε τα γραφτά μου. Ουδέποτε είπα ότι "Ακελικος και προοδευτικος είναι ασυμβίβαστες έννοιες", όπως τόσο αβασάνιστα συμπέρανες. Εξ ου και συμπεριέλαβα το Δημητρίου στις προοδευτικές προσωπικότητες. Για μένα είναι σημαντικές και οι δύο λέξεις. Όταν ακούω για κυβέρνηση με προσωπικότητες στο δικό μου μυαλό τα κομματικά στελέχη εξαιρούνται. Ίσως να είμαι ιδιαίτερα απαιτητικός, αλλά εγώ έτσι το βλέπω.
@ασέρας
Μπράβο της Σωτηρούλας, της βγάζω το καπέλο. Πρέπει να είναι υπέροχος άνθρωπος. Ελπίζω να δείξει και την απαιτούμενη ευελιξία για να πετύχει και στο καινούριο της πόστο.
@κυριάκος
Ευχαριστώ για τα εποικοδομητικά σχόλια. Δεν ξέρω πώς η συζήτηση κατέληξε στο αν το ΑΚΕΛ είναι προοδευτικό ή όχι. Έχω πει πολλές φορές ότι συμμερίζομαι τις θέσεις του ΑΚΕΛ σε πολλά θέματα όπως διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους, δικαιώματα μειονοτήτων, κ.ά. Ταυτόχρονα όμως έχω και βασικές διαφωνίες σε πολλά ζητήματα και κυρίως για την καλλιέργεια της διχόνοιας και του μίσους. Ας τα αφήσουμε όμως για άλλη φορά. Για τα Τασσάκια ίσως να έχεις δίκαιο, όμως δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι δεν μπορούσε να βρει καλύτερους.
@vikar
Φίλε μου, άλλο οι χαρακτηρισμοί, άλλο οι εκτιμήσεις. Αν θυμάμαι καλά το μόνο επίθετο που χρηιμοποίησα που μπορεί να θεωρηθεί ως χαρακτηρισμός είναι το αυταρχικός. Μην μου πεις ότι δεν είναι :-)
@ΑΠΑΝΤΕΣ
Το κείμενο που ανάρτησα δεν περιείχε καν κριτική, μόνο κάποιους προβληματισμούς για τους οποίους ήλπιζα να ακούσω τη δική σας άποψη. Δυστυχώς το 90% των σχολίων σας ήταν κριτική εναντίον μου και όχι επί της ουσίας (ad hominem, anyone?). Άμα ορισμένα απλά ερωτήματα δεν τα αντέχετε, πώς θα αντέξετε σοβαρή κριτική αν και όταν χρειαστεί;
Καλή σας μέρα.
Ο καθένας μας έχει να διαδραματίσει ένα (ιστορικό) ρόλο (είτε μικρό ή είτε κάπως μεγαλύτερο) μέσα στη διαδρομή της ζωής του. Αυτός ο ρόλος αναδεικνύεται (ή περιορίζεται) μέσα από την οικογένεια του. την επαγγελματική του καταξίωση (ή αντιστρόφως την επαγγελματική του αποτυχία) και την κοινωνική του δραστηριότητα (υπαρκτή ή ανύπαρκτη).
Το τι κάνει ο καθένας σπίτι του με την οικογένεια του ή ακόμα και στη δουλειά του (όταν τούτη δεν επηρεάζει και άλλο κόσμο - δεν είναι γιατρός λόγου χάριν να πούμε),μ είναι προσωπική του υπόθεση.
Το τι κάνει όμως δραστηριοποιούμενος κοινωνικά αφορά και πολλούς άλλους. Κάποιοι μπροστά στη αδυναμία τους να έχουν ενεργή και ουσιαστική κοινωνική δραστηριότητα (και προσφορά), ίσως και λόγω της απαξιωτικής τους στάσης απέναντι στην πολιτική (και πολιτική δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη τη στενή κομματική δραστηριοποίηση) καταφεύγουν στην αφ’ υψηλού κριτική των πάντων αναζητώντας μια ουτοπική τελειότητα ή μια επιβεβαίωση των προσωπικών τους θέσεων και απόψεων. Η blogόσφαιρα τους έδωσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να το πράττουν αυτό. Όμως όπως λέει και ο Anonymous Vikar αυτούς τους τύπους “ου τους πείσεις καν τους πείσεις”! Γιατί όταν σικκιρτιστούν κάπως (δηλ. τα βρουν σκούρα), τότε “Φρρρρρρρρρρρρρρρρ”, θα το σκάσουν όπως έχουν κάνει κι άλλες φορές! Παλιά τους τα τέχνη κόσκινο!
Όμως τελικά “ουδέν κακό αμιγές καλού”! Με την παρουσία τους και τις απόψεις που εκφράζουν (ακόμα και τις κουτσομπολίστικες) μέσα από τα blogs, συμβάλλουν στην εξέλιξη (παίζουν τον ιστορικό τους ρόλο) στο κοινωνικό γίγνεσθαι! Δίνουν τροφή για σκέψη και πυροδοτούν συζητήσεις, δίνοντας μας τη δυνατότητα να διατυπώσουμε και να καταθέσουμε θέσεις (για ποικίλα ζητήματα), που εμείς μπορεί να τις θεωρούμε αυτονόητες!
Καλή σας μερα!
Anef_Oriwn
Δευτέρα 3/3/2008 – 8:13 π.μ.
Ένα ερώτημα προς τον Ίλαντρο.
Τελικά ο Χριστόφιας είναι αυταρχικός και συνεπώς να μην ανησυχούμε ότι θα ποδηγετηθεί από τον Τάσσο ή είναι αρνί και συνεπώς να ανησυχούμε ότι θα άρεται και να φέρεται από τους συνεταίρους του;
Βασικά το πρόβλημα μου με την κριτική σου είναι ότι δεν βλέπω απολύτως οτιδήποτε που να μπορεί να κάνει ο Χριστόφιας για να σε ευχαριστήσει. Αν διαβάσεις τα προεκλογικά σου άρθρα, θα δεις ότι ο Χριστόφιας έχει κάνει ακριβώς όσα είχες ζητήσει ή αν θέλεις έχει αποφύγει όσα φοβόσουν ότι θα οδηγείτο να κάνει.
Εάν δεν μπορείς τουλάχιστον να αναγνωρίσεις ότι ο Συλικιώτης είναι με τεράστια διαφορά από το δεύτερο ο καλύτερος Υπουργός Εσωτερικών που είχε η Κύπρος από το '60 τότε εθελοτυφλείς. Επίσης, ο Τσελεπής είναι καταπληκτικός σύμβουλος και είναι προφανές ότι δεν τον έχεις παρακολουθήσει μέχρι σήμερα. Ο διαπραγματευτής ένας είναι, τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας είναι, και πρέπει να είναι, σύμβουλοι με χρήσιμες ειδικότητες.
Ουσιαστικά αναπαράγεις την επικοινωνιακή ανοησία που επικρατούσε όταν ο Χριστόφιας θα γινόταν πρόεδρος της Βουλής, όταν το ΑΚΕΛ θα έπαιρνε ουσιαστικά υπουργεια επί Τάσσου και της εβδομάδας πριν τις τελευταίες εκλογές. Οι δεξιοί υπουργοί είναι ικανοί εξ ορισμού, ενώ οι αριστεροί υπουργοί είναι ανίκανοι εξ ορισμού μέχρι να αποδειξουν ότι είναι ικανοί.
Το ότι ο πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι κυρίαρχος νομίζω είναι μια μεγάλη αλήθεια! ΑΠό την στιγμή που τον εκέγεις δεν τον σταματά τίποτε για 5 χρόνια! Εγ΄ωπάντως, αν και ο Χριστόφιας δεν ήταν και η συμάπθεια μου από τους 3 νομίζω ότι στα πρώτα του βήματα στο προεδρικό έδωσε θετικά δείγματα. Και στις δημόσιες τοποθετήσεις του και στον σχηματισμό της κυβέρνησής του. Νομίζω.
Όσο για την επιλογή των υπουργών νομίζω ξεχωρίζω τον Μάρκο, τον Συλικιώτη και την Χαραλάμπους. Ακόμα δεν κατάφερα να εξηγήσω την επανεπιλογή του αειθαλούς κυρίου Ιακώβου, ο οποίος πρέπει να είναι ο μοναδικός άνθρωπος που εν άφηκε πόστο που να μεν εδιορίστηκε. Όσο για το παράπονο της ΕΔΕΚ για το ΥΠΑΜ, το ΑΚΕΛ είχε κινήσει γη και ουρανό για να εκριζωσει τον υπουργό τους, σιγά μην τους το ξανάδινε!
Φίλε Ιλανδρε
Δες το σχόλιο σου 23/2/08 και πέ μου αν πρόκειται για εκτιμήσεις η χαρακτηρισμούς.Έχω συνοψίσει εκεί τους χαρακτηρισμούς σου. Για εκείνο το σχόλιο, λαμβανομένου υπόψι ότι ήτο ..ψηφοσυλεκτικό σε κατανοώ. Τί λές όμως για τον τίτλο τουτουδώ του σχολίου. "Αυτοκράτωρ Δημήτριος"
Ε!!! πώς να πιστέψω ότι ...πιστεύεις στην προοδευτικότητα του Δημήτρη του και...αυτοκράτορα.
Καταννοώ τις πράξεις σου σαν προσπάθεια να δημιουργήσεις τετελεσμένα (to get advandage).
Και φοβάσαι"για την καλλιέργεια διχόνοιας και μίσους" από τον ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ?????.
Και βρήκες την μέρα να το πείς!!!!
Μόλις χθές ακούσαμε απο ομογάλακτους(??) σου στο Μαχαιρά ότι τα χέρια του Χριστόφια είναι βαμένα με αίμα!!!!
Ξέρεις φίλε, για σένα μερικά πράγματα μπορεί να έχουν γίνει "γεγονότα" και να έχουν αποθηκευθεί στην πίσω πλευρά του εγκεφάλου σου (υποσυνείδητο), (μιλώ για την φύση και τον χαρακτήρα του ΑΚΕΛ), αλλά πάρε πομονή.
Αν εν μήλο εν να αθίσει!!
Εγώ ξέρω ότι εν να αθίσει γιατί μαζί με πολούς άλλους εφυτέψαμέν το!!
Vikar
Για να τα κάνουμε λιανά τα πράματα:
Αν έδινε το ΥΠΑΜ και το ΥΠΔΔΤ στο ΔΗΚΟ θα ήταν πιόνι του Τάσσου.
Αν έδινε το ΥΠΑΜ και το ΥΠΔΔΤ στην ΕΔΕΚ θα συνεχιζόταν το ρουσφέττι.
Έδωσε τα ΥΠΑΜ και ΥΠΔΔΤ στο ΑΚΕΛ και συνεπώς ήρθε η σειρά των ΑΚΕΛικών να εκμεταλλευθούν την εξουσία.
Με λίγα λόγια, ο Ίλαντρος θα ήταν ευχαριστημένος αν ο Χριστόφιας έδινε τα ΥΠΑΜ και ΥΠΔΔΤ στο... ΔΗΣΥ.
Ας μας το εξηγήσει ο ίδιος άλλωσπως.
@ Ρίψασπις,
Μετά συγχωρήσεως αλλά νομίζω ότι “ψάχνεις ψύλλους στ’ άχυρα”!
Anef_Oriwn
Δευτέρα 3/3/2008 – 5:13 μ.μ.
Ξεκίνησα να απαντώ στα σχόλια σας ένα-ένα. Αλλά σταμάτησα. Αντί αυτού θα παραθέσω ένα κατάλογο από τα επίθετα με τα οποία με στολίσατε σε αυτή τη στιχομυθία και τις διαστρεβλώσεις των θέσεων μου που καταγράφηκαν:
Ο kyprios μου καταλόγισε ότι κάμνω "ύπουλα σχέδια"
Ο Ασέρας με πίστωσε με "απαίχθειαν για έναν κεντροαριστερόν σχηματισμόν"
Ο Λεξιπένητας μου καταλόγισε πίκρα, προσμονή αποτυχίας, μετεκλογικό σοκ, και ότι είπα ότι ένας ΑΚΕΛικός δεν μπορεί να είναι προοδευτικός
Ο ρίψασπις ότι αναπαράγω επικοινωνιακές ανοησίες και ότι θεωρώ όλους τους δεξιούς καλούς και τους αριστερούς κακούς
Ο vikar με αποκάλεσε ομογάλακτο των παιδιών της ΕΦΕΝ
(Υπάρχει και ο άνευ υπόθεσης αλλά ποιος ασχολείται μαζί του)
Δεν μου λέτε ρε παιδιά, εσείς είστε οι εκπρόσωποι της προοδευτικής αριστεράς; Να σας χαιρόμαστε!
Υ.Γ. Ευτυχώς υπάρχουν πάντα οι εξαιρέσεις. Ευχαριστώ την σταρχεία και τον κυριάκο για τα εποικοδομητικά τους σχόλια.
@Ίλαντρος
Ευτυχώς που δεν έκαμα σχόλιο να με ευχαριστήσεις... καΐσhιν που 'σhεν να πάθω!!!
:-)
Την λέξη ανοησία Ίλαντρε δεν την χρησιμοποιώ ποτέ ως συνώνυμο της βλακίας, αλλά με την κυριολεκτική της έννοια (της έλλειψης νοήματος). Φυσικά μπορείς να πεις ότι δεν το γνωρίζεις αυτό επειδή γράφω με ψευδώνυμο και δεν γνωρίζεις ποιος είμαι και δε διαβάζεις το προσωπικό blog μου. Αν όντως ισχύει αυτό στείλε μου ένα email να σου στείλω links στα άρθρα μου που τη χρησιμοποιώ.
Αφού όμως δεν θεωρείς επικοδομητικά τα σχόλια μου υπόσχομαι να μη ξανασχολιάσω οτιδήποτε πεις έμμεσα ή άμεσα. Μπορείς λοιπόν να γράφεις όσα εριστικά άρθρα θέλεις και να μη μας το παίζεις μυγιάγγιχτος μετά.
Αυτοκράτωρ Ίλαντρε, κάτσε τη μάππα χαμαί.
Post a Comment